- See more at: http://blogtimenow.com/blogging/automatically-redirect-blogger-blog-another-blog-website/#sthash.6BKA8IaF.dpuf A Thousand Dandelions: knuffelkont hond

10.04.2013

knuffelkont hond


Dit is de allerliefste, knapste, grootste knuffelkont hond die er bestaat. En behalve dat hij de allerliefste, knapste, grootste knuffelkont hond is, is hij ook nog eens een van de meest speciale honden.

Ximo was namelijk een blindengeleidehond. En ik vind blindengeleidehonden heel speciaal. Deze honden zorgen ervoor dat mensen met een visuele beperking hun vrijheid en onafhankelijkheid terug krijgen. Straten zijn vol obstakels, waar we vaak niet eens bij nadenken, maar die voor mensen met een visuele beperking heel gevaarlijk kunnen zijn. De blindengeleidehonden zorgen ervoor dat er niet wordt gestruikeld over stoeprandjes, of in een opengelegde straat wordt gevallen, dat zebrapaden gevonden worden en dat er niet van het perron afgevallen wordt.

Onze Ximo kon dit ook allemaal en heeft zijn baasje vele jaren veilig over straat geholpen. Vier jaar geleden mocht lieve Ximo bij ons op pensioen. Hij heeft nu alle tijd om lekker veel te slapen en door de modder te rollen en andere boeven streken uit te halen. 


Vandaag is het dierendag en heb ik zijn lievelingseten gemaakt (want hij is overigens ook de grootste vreetzak hond die er bestaat), namelijk een broodje pindakaas. Maar omdat ik niet voor elke speciale hond een broodje pindakaas kan maken op dierendag denk ik gewoon even aan alle speciale dieren.

Ximo is een van de meeste speciale honden. Niet omdat hij een blindengeleidehond is geweest, maar ook gewoon omdat hij de allerliefst, knapste, grootste knuffelkont hond is die er bestaat. En stiekem ook omdat het gewoon mijn vriendje is. Mijn allerliefste, knapste, grootste knuffelkont hond.


Waarschijnlijk heeft iedereen een speciaal dier en zijn alle dieren speciaal. Denken jullie ook niet? Elk dier heeft zijn redenen om een speciaal dier te zijn.

Maar er is geen een grotere knuffelkont hond dan die van mij.

3 opmerkingen:

  1. Awh wat een leuk artikel! Lief dat je zo'n extra verwendagje hebt gepland op dierendag voor je hond :) Hij ziet er enorm knuffelbaar uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oeps en ik reageer heel slim met mijn vriend's google account. De vorige reactie was dus van mij (:

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ooohw wat ziet die hond er lief uit!! :)

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...