- See more at: http://blogtimenow.com/blogging/automatically-redirect-blogger-blog-another-blog-website/#sthash.6BKA8IaF.dpuf A Thousand Dandelions: Cityguide Antwerpen

1.09.2013

Cityguide Antwerpen
















Een paar weken geleden (ja, ik loop een beetje achter) ben ik een dagje naar Antwerpen geweest. Om het vakantiegevoel een beetje op te krikken destijds ging ik samen met mijn mam een dagje naar het buitenland, BelgiĆ« dus. Ook al spreken ze er nog steeds Nederlands, toch had ik echt het 'ik zit in het buitenland'-gevoel. Het was echt een hele toffe dag, veel gezien, gegeten en gewinkeld. Helaas heb ik niet zoveel foto's gemaakt,  echt zonde!

Het leek me leuk om jullie een paar adresjes te laten weten die echt de moeite waard. Wil je weten welke? Lees dan  verder!





Winkelen, altijd leuk! Persoonlijk houd ik meer van kleine, plaatselijke winkeltjes. Zoals vintage winkeltjes of cado winkels. Maar ook een aantal grote ketens die niet of weinig in Nederland te vinden zijn vind ik leuk!

- Meir
Dit is de winkelstraat van Antwerpen waarin de meeste ketens zijn gevestigd. Leuke winkels die niet vanzelfsprekend in Nederland zitten: Pull&Bear, Forever 21, River Island en New Look.

Sussies Vintage
Een leuk vintage winkeltje met kleding, maar ook met meubels! Ook kan je er even pauze houden en genieten van een kopje koffie en/of thee met wat lekkers. Deze winkel is te vinden op de Oude Koornmarkt 69. Nog de postcode voor liefhebbers: 2000 Antwerpen.

- My Ohm
Op Vrijdagmarkt 14 is er nog zo'n leuk vintage winkeltje. In My Ohm worden er voornamelijk leren schoenen en tassen verkocht. Zeker de moeite waard om er naar toe te lopen!

- American Apparel
Er is ook nog een American Apparel te vinden in Antwerpen. Zoek naar Kammenstraat 14 en gij zult vinden.







Soms heb je ook even pauze nodig om de voeten te laten rusten en te genieten van thee, koffie of wat anders!

- Sussies Vintage
Zoals ik al eerder vermelde: in dit geweldige vintage winkeltje kun je ook heel fijn lunchen en je benen laten rusten in het hippe meubilair.

- Le Pain Quotidien
Bij Le Pain Quotidien kun je heerlijk eten. Het eten wordt van biologische producten gemaakt. Je kunt fijn take-away'en maar ook rustig aan de communal table gaan zitten. Ze maken heerlijk brood: bereidt op speciale wijze. Maar ook de soep die ze daar maken is zeer aan te raden!  Deze heerlijk bakkerij is te vinden op de Lange Kievitsstraat 107.

- EXKI
Deze fastfoodketen ligt op de route van het station naar het centrum van Antwerpen. Perfect om daar dus een kopje koffie te drinken na een lange treinreis! Deze fastfoodketen heeft een voorkeur voor biologisch en natuurlijk voedsel. Snel & lekker dus! Adres: De Keyserlei 20 2018 Antwerpen. 







Als je nog voeten over hebt is het ook leuk om nog wat cultuur mee te pakken!

- Onze Lieve Vrouwekathedraal
Als jullie een beetje van kunst houden is het leuk om naar de Onze Lieve Vrouwe Kathedraal te gaan. Daar hebben ze heel veel schilderijen van Rubens (die man van de 'volslanke' vrouwen) hangen. Ik vond het erg tof, schilderijen zijn toch altijd net iets mooier in het echt dan op een plaatje!


Ik hoop dat jullie wat hebben aan deze adresjes. Jullie komen vast en zeker nog wel meer leuke winkels tegen als je in Antwerpen rond loopt.

Liefs, Maaike

2 opmerkingen:

  1. Erg leuk geschreven en mooie foto's <3

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat leuk geschreven! En erg handig voor als je een keer een dagje of weekendje naar Antwerpen gaat! x

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...